Twitter obchodzi swoje 10 urodziny.

Twitter obchodzi swoje 10 urodziny.

Serwis Twitter posiada ok. 320 mln aktywnych użytkowników w miesiącu, korzystających z portalu na co dzień w pracy, dla rozrywki bądź poszukiwania najnowszych informacji bądź nowych znajomych. To właśnie dziś mija 10 lat, kiedy pofrunął pierwszy tweet i tak rozpoczęła się era krótkich wiadomości i hasztagów.

Dziś każdy użytkownik mógł zobaczyć na swoim koncie taką wiadomość:

urotwitter

 

Co się zmieniło przez te 10 lat? Jak dziś Twitter wpływa na świat internetów?

Według raportu Sotrender (http://www.sotrender.pl/trends/twitter/reports/201602) największą grupę tworzą użytkownicy w przedziale wiekowym 25-44. Co sprawia, że jest to środek komunikacji dla dorosłych, w których możemy znaleźć naszych potencjalnych klientów i odbiorców?

danesotrend

Cały fenomen polega na unikalności portalu. Większość osób błędnie porównuje go do Facebooka. To zupełnie inne platformy. Twitter służy do szybkiej i spontanicznej komunikacji z klientami, do rozmów, nawiązywania relacji nawet z nieznanymi nam osobami. Unikalność przekazu musi się zmieścić w 140 znakach, przez co osoba pisząca tweeta, musi się zastanowić, która kwestia przekazu jest najistotniejsza i właśnie to napisać. Dodatkową atrakcją jest możliwość publikowania filmów, zdjęć, linków – mogą świetnie dopełniać nasz przekaz. Tutaj ceni się włączanie w dyskusje, zaczepianie oraz dialogi. Najważniejsza jest rozmowa :) Portal daje możliwość wyszukiwania interesujących nas wątków poprzez hasztagi. Dobrze jest mieć rozeznanie w tym co mówią nasi klienci – obecni jak też potencjalni. Może włączając się do rozmowy zainteresuje się właśnie Twoim produktem, bądź okaże się, że własnie czegoś takiego szukał? Warto spróbować 😉

 

Twitter aktualnie rozwinął swoje skrzydła do dość pokaźnych rozmiarów. A „fruwa” z nim, jak podają oficjalne statystyki , 80% aktywnych użytkowników urządzeń mobilnych 😉 Oznacza to, że użytkownicy lubią ćwierkać z każdego miejsca w którym aktualnie są. Jadąc pociągiem, czekając w kolejce, będąc na przerwie śniadaniowej – każda sytuacja jest dobra aby nawiązać relację z naszych klientem.

O firmie About

źródło: https://about.twitter.com/pl/company

 

Zastanów się, czy przypadkiem Twój biznes nie potrzebuje tego kanału do komunikacji. A jeśli nie jesteś pewien zapytaj nas 😉 Podpowiemy czy warto i przygotujemy strategię komunikacji :)

 

 

#LoveTwitter

Leave a reply