Opowiemy Wam szeptem o pewnym mailu…

Opowiemy Wam szeptem o pewnym mailu…
Czy można skutecznie sprzedawać przez e-mail? Oczywiście! A co w przypadku sprzedaży nie do końca uczciwej oferty?

Chcielibyśmy się podzielić z Wami przykładem pewnego maila, który niedawno otrzymaliśmy. Zaczęło się całkiem niewinnie, od zapytania o możliwość przesłania oferty. Z uwagi na enigmatyczną pewność, że będziemy zainteresowani – oferta wzbudziła naszą ciekawość :)

 

oferta1

 

Oczywiście poprosiliśmy o przesłanie oferty, po czym wszystko się wyjaśniło. Otrzymaliśmy „super” ofertę SKUTECZNYCH Kampanii marketingowych. Niby nic takiego w tym by nie było dziwnego, gdyby nie fakt, że sami jesteśmy agencją marketingową 😉 Ale czytamy z uwagą:

 

oferta2 (1)

 

Bardzo interesującym jest fakt, że usługa jest jednorazowa – czyli bez umowy, abonamentu itd. Troszkę jakby: „Zrobimy i uciekamy” 😉 Ale czytamy dalej:

 

oferta3

 

Mamy już pełen obraz oferty. Firma oferuje nam brzydko mówiąc pakiety „szeptanek” w serwisach internetowych. Co to są tzw. „szeptanki”?

Marketing szeptany – to działania marketingowe mające za zadanie dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy za pośrednictwem bezpośredniego, wyglądającego na „spontaniczny” przekazu ustnego. (źr. Wikipedia)

Marketing szeptany jest dobry o ile faktycznie dzieje się spontanicznie i nie jest prowadzony na zlecenie mające na celu oszustwo bądź wprowadzenie w błąd. 

Dodatkowo otrzymaliśmy wyjaśnienie, opisujące zalety usługi :)

 

oferta4 (2)

 

Zaciekawieni „atrakcyjną ofertą” zapytaliśmy, na jakiej podstawie owa firma dodaje wpisy i opinie? Po czym dostaliśmy odpowiedź:

 

oferta5

 

Tutaj powinniśmy zakończyć opowieść, tak jak zakończyliśmy korespondencję i pozostawić to bez komentarza. Jednak na co chcemy zwrócić uwagę? Przede wszystkim na dwa fakty.

1) Tak nie robimy. Nie zajmujemy się marketingiem szeptanym na zlecenie. Nie są to działania wiarygodne oraz uczciwe. Oczywiście możemy wykazać się aktywnością na forach oraz serwisach w imieniu naszego klienta ale tylko oficjalnie jako wypowiedzi eksperckie. Taki rodzaj aktywności znacznie lepiej wpływa na postrzeganie firmy oraz wiarygodność wpisów.

2) Zawsze czytamy do kogo kierujemy swój mail z ofertą. Niestety wysyłanie oferty marketingowej do firmy zajmującej się marketingiem nie jest najlepszym rozwiązaniem. Przesyłając swoją propozycję firma nie tylko źle wypadła w naszych oczach, jak też nie zachęciła do ewentualnej współpracy, gdyż działa wbrew naszym wartościom.

 

Naszą wartością jest klient i dobro jego biznesu. Masz pytania? Skontaktuj się z nami a na pewno razem wybierzemy odpowiednie rozwiązania dla Twojej firmy :)

Leave a reply